KÖNYVTÁRISMERETI FOGLALKOZÁSOK
ÓVODÁS csoportoknak és ALSÓS osztályoknak:
OROSZLÁN A KÖNYVTÁRBAN
„Egy szép napon egy oroszlán sétált be a könyvtárunkba.
Elsétált a kölcsönzőpult előtt, majd a könyvespolcok felé vette az irányt.”
De mit keres az oroszlán a könyvtárban?
Egy kedves mesén keresztül megismerhetik a gyerekek a könyvtári szokásokat, megérezhetik annak hangulatát és találkozhatnak a mi oroszlánunkkal. A meseolvasás után, rövid beszélgetést követően lehetőség nyílik könyvnézegetésre, játékra, kölcsönzésre is.
ÁLTALÁNOS ISKOLAI osztályoknak:
KÖNYV- és KÖNYVTÁRHASZNÁLAT
- Először vagyok a gyermekkönyvtárban! Általános tájékoztatás, a gyermekkönyvtár bemutatása, játékos ismerkedés a könyvtár használatával.
- Lexikonok, szótárak használata. Választott témához kapcsolódó kézikönyvek megismerése, használatuk elsajátítása a gyakorlatban. Pl.: Magyar értelmező kéziszótár, Magyar néprajzi lexikon, Művészeti lexikon...
- Számítógépes katalógus használata. A TextLib program megismerése, elsősorban 8. osztályos tanulóknak.
- Hírlapok, folyóiratok világa. Milyen információt hordoznak a különböző újságok? Csodaceruza, Dörmögő Dömötör, Szivárvány, Természetbúvár, …
- Könyvsorozatok megismerése. Mi micsoda, Szemtanú, Bemutatjuk a világot, A természet könyvtára, Színes ötletek, Magyar ifjúsági remekírók, Zsiráf könyvek…
- Játékos könyv- és könyvtárhasználati vetélkedő
A Gyermekrészlegen túl...
A könyvtártúra alkalmával a Vörösmarty Mihály Könyvtár egyes részlegeivel - Olvasóterem, Helyismereti és digitalizálási csoport, Zenei- és számítógépes részleg, Felnőtt kölcsönző - ismerkedünk meg, és betekintést nyerhetünk olyan titkos, zeg-zúgos helyiségeibe is a könyvtárnak, ahova "földi könyvtárhasználó" a hétköznapokban be nem léphet - Kötészet és raktárak - ... :)